Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Gry z "domieszką" / Odp: Flashpoint Campaigns Red Storm Players Edition
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zaratustra dnia Listopad 25, 2018, 13:41:47 pm »
Dziękuję za reckę, przyznam, że tytułu nie znałem, a wydaje się nad wyraz interesujący.

Tako rzecze,
Zaratustra
2
Gry z "domieszką" / Flashpoint Campaigns Red Storm Players Edition
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Philip79 dnia Listopad 24, 2018, 04:31:13 am »








Jedna z najbardziej oryginalnych turowych symulacji taktycznych, w jaką miałem okazje grać. Gra ma już kilka lat, teraz ostatnio wyszła poprawiona wersja, wiec wspomnę o niej. A to co moim zdaniem m.in charakteryzuje dobrą strategię to prosta rzecz, ano taka, gdy nie da się jej porównać do żadnej innej, a w tych czasach jak wiemy plagiat goni "plagiata" i już nawet powielają tytuły gier :)

Gra ma wiele zalet, szczególnie dla tych "psychopatów strategicznych", którzy potrafią godzinami siedzieć, chociażby przeglądając encyklopedię gry, czyli wszelakie info, opisujące jednostki, broń, struktury, statystyki i wszystko to co nudzi przeciętnego gracza, z tych co odpalając grę tłuką jak "słynny z YT niemiecki gimbus z ADHD" w klawiaturę aby jak najszybciej dojść do ekranu z napisem "new game". A później znowu będzie tłukł w klawiature bo jak zobaczy za dużo kwadratów to będzie szukał napisu "exit"

Rozgrywkę osadzono w realiach późnej zimnej wojny, jakoś połowy lat 80tych, na terenach centralnej Europy, głownie przy granicy byłego NRD i RFN. Czyli realizacja planu inwazji paktu warszawskiego na Europe zachodnią broniona przez wojska NATO. Tak więc mamy dwie strony konfliktu i szereg misji i kampanie.

Pierwszymi elementami rzucającymi się w oko (lub lepiej obydwa "oka"), to wyczerpujący system informacji, zarówno pola bitwy, jak i tego co się na nim dzieje, łącznie ze szczegółowym uwzględnieniem warunków atmosferycznych, oraz innych elementów mających bezpośredni wpływ na teatr działań. Wszystko przedstawiono wyczerpująco, ale i z umiarem, bo rozgrywka zrobiona jest bardzo rozmyślnie i samo ogarniecie podstaw nie wymaga większego wysiłku, czy godzin studiowania manualów. To mi sie podoba, bo jednocześnie mamy bardzo złożona grę, a z drugiej strony rozgrywka jest względnie łatwa, gdyż wszystkie elementy są wykonane bardzo intuicyjnie.

Kolejna ciekawa rzecz, to wprowadzenie swoistej linni czasu, pomimo, ze gra po części jest turowa, bo wydajemy rozkazy w swojej turze, to jednak wszystko rozgrywa się w czasie rzeczywistym podzielonym na etapy czasowe (około 20min). Do dyspozycji mamy wszystkie rodzaje wojska, łacznie ze szczegółowymi danymi technicznymi, sprzętu, uzbrojenia itd.
Szerzej o grze napisałem na swoim blogu na FB, jakby ktos chciał sobie wiecej przeczytać, bo recenzje z tych wszystkich serwisów są szczerze mówiąc g. warte. https://www.facebook.com/notes/gry-polecane/flashpoint-campaigns-red-storm/736709376496066/

Gra oczywiście jest droga jak cholera, ale jak ktoś chciałby się zdecydować na jakąś ciekawą strategie to na tej pozycji raczej na pewno się nie zawiedzie, gdyż jest to na prawdę ambitny projekt, "zrobiony z głową" tak aby nie zamęczyć człowieka, a jednocześnie oferując wszystko to co w dobrej symulacji taktycznej powinno być.
Z tego co wyczytałem ostatnio, grę docenili i dostała dość dużo nagród i słusznie bo należy sie jej i mam nadzieje, ze wyjdzie wiecej DLC, najlepiej z różnych konfliktów.
3
=OPS= Old Polish Spirit DCS / Odp: [Misja] =OPS=Polonez
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RAFEL dnia Listopad 21, 2018, 21:06:42 pm »
Spoko, jestem w trakcie robienia misji "NAM - 69" więc nie było pytania.
4
=OPS= Old Polish Spirit DCS / Odp: [Misja] =OPS=Polonez
« Ostatnia wiadomość wysłana przez =OPS=padonis dnia Listopad 21, 2018, 15:56:32 pm »
Mym zdaniem powinna to być osobna misja, jak Polonez RETRO - powód jest prosty, nie wszyscy będą mieli ten modzik a będą chcieli dołączyć i co?
5
=OPS= Old Polish Spirit DCS / Odp: [Misja] =OPS=Polonez
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zaratustra dnia Listopad 21, 2018, 13:18:14 pm »
Jaka jest szansa na A4 na Polonezie?

Wiem że może to blokować misję dla osób, które go nie mają ale zapytać chyba mogę.

Myślę, że można dodać tego A4 i stawiać czasami, bo mody przecież się instaluje dziecinnie łatwo.
6
=OPS= Old Polish Spirit DCS / Odp: [Misja] =OPS=Polonez
« Ostatnia wiadomość wysłana przez =OPS=padonis dnia Listopad 20, 2018, 21:00:37 pm »
Tradycja nakazuje 2xR60 i 1xR73. MiG miał od początku powstania misji trzy rakiety, co miało rekompensować jego niewielką ilość paliwa (stosunkowo krótki czas lotu). Moim zdaniem było dobrze i może tak zostać, ale podyskutować też możemy :-).

Teraz 29-ki mają 2xR-73.
7
=OPS= Old Polish Spirit DCS / Odp: [Misja] =OPS=Polonez
« Ostatnia wiadomość wysłana przez =OPS=Slider1709 dnia Listopad 20, 2018, 20:17:52 pm »
Zapytać zawsze możesz :024:. Jak dla mnie to można by nie tyle dodać go do Poloneza, tylko stworzyć takiego Poloneza "Vintage Edyszyn" i dać np. F-5, A-4, MiG-21, i jeszcze coś dla czerwonych może L-39 jako attacker.
8
=OPS= Old Polish Spirit DCS / Odp: [Misja] =OPS=Polonez
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RAFEL dnia Listopad 20, 2018, 19:30:02 pm »
Jaka jest szansa na A4 na Polonezie?

Wiem że może to blokować misję dla osób, które go nie mają ale zapytać chyba mogę.
9
=OPS= Old Polish Spirit DCS / Odp: Może ARMA?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez =OPS=Barti dnia Listopad 14, 2018, 14:20:22 pm »
Ja bym z chęcią popykał, np. w sobotę (akurat w w piątek pracuję do 20:30), chyba, że w piątek, ale nie wcześniej niż o. 22. Latać i tak w tym tygodniu nie będę ze względu na kontuzję stopy.

Akurat w weekend jadę do Krakowa, nie będzie mnie przy kompie. To proponuję zatem przyszły tydzień, na spokojnie. Może przy okazji Czarnego Piątku Padi się jeszcze zaopatrzy. Poniedziałek 21:30?
10
=OPS= Old Polish Spirit DCS / Odp: Może ARMA?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zaratustra dnia Listopad 14, 2018, 13:09:18 pm »
Ja bym z chęcią popykał, np. w sobotę (akurat w w piątek pracuję do 20:30), chyba, że w piątek, ale nie wcześniej niż o. 22. Latać i tak w tym tygodniu nie będę ze względu na kontuzję stopy.
Strony: [1] 2 3 ... 10