Autor Wątek: Celownik M60A1 i T-62  (Przeczytany 147 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Philip79

  • L44
  • ***
  • Wiadomości: 68
  • Karma: +2/-0
Celownik M60A1 i T-62
« dnia: Marzec 29, 2018, 05:22:10 am »
Moze o ktoś opisać ten celownik?
On jest inny niż w SABOW, ma mniej podziałek, pod rodzaje amunicji.

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2018, 19:29:36 pm wysłana przez Andres87 »
Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:
https://www.facebook.com/Gryzalecane/
https://polskowybacz.wordpress.com/

Offline Andres87

  • Global Moderator
  • L55 Rheinmetall 120 mm
  • *****
  • Wiadomości: 372
  • Karma: +4/-0
Odp: Celownik M60A1 i T-62
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2018, 11:13:16 am »
Philip79, w temacie był mały błąd.  :036:

To jest to celownik czołgu M60A1, dokładniej mówiąc M105D z powiększeniem x8. 

Po lewej znajduje się podziałka dla pocisków HEP-T M393A1, po prawej dla APDS-T M392 i osobno przełączana podziałka dla HEAT-T M456.

W grze podziałkę dla M456 HEAT, przełączasz klawiszem "G"

Dla M60 jest dostępne pięć rodzajów pocisków - M392 APDS-T, M393 HEP-T, M456 HEAT-T, M416 WP-T, M494 APERS-T

Jeżeli chodzi o strzelanie, polecam przeczytać sobie instrukcję i zobaczyć jak to wszystko wygląda:



Pełny FM 17-12 (1964) do pobrania http://everyspec.com/ARMY/FM-Field-Manual/FM_17-12_13831/

Na forum simhq jest też ładnie opisane, jak manualnie określać odległość :

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3560927/Range_determination_using_the_.html#Post3560927



« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2018, 19:29:45 pm wysłana przez Andres87 »
Wysłane z Atari 65XE za pomocą Klawiatury

Offline Philip79

  • L44
  • ***
  • Wiadomości: 68
  • Karma: +2/-0
Odp: Celownik M60A1 i T-62
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2018, 12:41:25 pm »
A racja, żeczywiście pomyliłem celowniki maszyn. Nie grałem kupe czasu i jak głupi zasugerowałem się, że jak gadają po rusku to musi być t-62. Aż wstyd, bo zamiast sprawdzić to od razu na forum się rzuciłem :)

Rodzaje pocisków to znam, z tym, że w T-62 znowu zapomniałem te oznaczenia rodzajów amunicji cyrylicą.
( "podkaliberny" czy "bułgasny" gatowy)   :047:
 :047:  w M60 zapewne powinienem sie spodziewać poprawnej irańskiej "perszczyzny"  :047:

Wystarczyło spojżeć na screeny i prawie wszystko przypomniało się :)
ale, że w M60 było przełączanie klawiszem "G" pod kumulacyjne to nie przypomniałbym sobie :) za to serdeczne dzieki również.


W M60 obsługę rangefinderem, już pamiętam, bo ustawiało sie na zasadzie ostrości celu z dalmierza.
A w T-62 to chyba nie było innego odczytu odległości jak z dopasowania profilu celu miedzy kreskami?

Bo ja zawsze wolałem bawić się w ręczne wyszukiwanie odległości i własciwie robienia wszystkiego.

Zapewne jeszcze napiszę, bo np nie pamietam jak wyłączało sie automatyzm pozostałych człownków załogi. (oczywiscie poza ładowniczym)  :047:

I pewnie podczas gry przyjda rzeczy których sie nie pamięta.

Ostatnio grałem dużo ale w graviteam Tactics, nawet chyba wstawiłem jakieś materiały, a jak nie to przerzuce ze swojego bloga, bo trochę napisałem na temat tych produktów od Graviteam.

W ogóle to może dam link do swojego bloga, to jakby komuś sie chciało rzucic okiem to moge przerzucić jakies materiały aby ożywić nieco forum. Głównie tam opisuje strategie, ale są pozycje które i tutaj by raczej pasowały, bo symulacja jest pojęciem dośc obszernym obecnie w grach i tak jak Graviteam tactics, czy starszy Achtung Panzer, ze względu na realizm równie dobrze można nazwać symulacja taktyczną, co strategią.

Link do mojego bloga
https://www.facebook.com/pg/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2018, 19:29:51 pm wysłana przez Andres87 »
Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:
https://www.facebook.com/Gryzalecane/
https://polskowybacz.wordpress.com/

Offline Andres87

  • Global Moderator
  • L55 Rheinmetall 120 mm
  • *****
  • Wiadomości: 372
  • Karma: +4/-0
Odp: Celownik M60A1 i T-62
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2018, 19:44:28 pm »
Twórcy przyznali się na samym początku, że nie znają arabskiego czy perskiego, stąd w każdym czołgu mówią po rosyjsku ;)
Za to okrzyki na zewnątrz są już w poprawnych językach.

Odnośnie opisów technicznych czy obsługi czołgów polecam zajrzeć do instrukcji :
http://graviteam.com/AP-STAR/TOOLS/tank_manual_(eng).pdf

Tak w skrócie dla przypomnienia :

T-62


M60A1




Reszty pisać nie muszę, bo jako weteran serii APOS czy GT, znasz się lepiej niż ja :D

Co do twego bloga to bardzo chętnie zaglądam tam, wciąż czekam na jakiś wpis o SABOW.
Administracja myślę, że  też nie będzie miała nic przeciwko jak będziesz umieszczał tutaj swoje wpisy ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2018, 20:01:21 pm wysłana przez Andres87 »
Wysłane z Atari 65XE za pomocą Klawiatury

Offline Philip79

  • L44
  • ***
  • Wiadomości: 68
  • Karma: +2/-0
Odp: Celownik M60A1 i T-62
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2018, 02:19:17 am »
Dziękuję za wkład pracy w powyższych postach, na pewno się nie zmarnuje, a nawet przyda, bo jak będę pisał o SABOW (a taki mam plan), to z pewnością wykorzystam wiele materiałów z tego forum, a i nie jednemu jeszcze wielokrotnie będę zawracał 4 litery.

Także dziękuje za "rzucanie okiem w bloga" (staram się delikatnie ścierać, nie zeskrzybuję jak zaschnie), bo to jest tak, że jak coć załapie w Graviteam, to dostaje jakiegoś "starogreckiego eureka", i lece cos napisać, żeby nie zapomnieć.
Co do mojej znajomości Graviteam, to dziekuję za komplement, ale nadal kupę rzeczy, za cholere nie mogę zrozumieć, szczególnie w przypadku MIUS FRONT i widze nie tylko ja, bo nawet gdy ogladam bardzo liczne materiały na YT, to widzę, że autorzy też nie do końca rozumieją niektóre kwestie.

Ostatnio morduje sie ze zrozumieniem zasad działania naprowadzania artyleryjskiego (niby całkiem prostego), ale okazuje się, że jak w grę zaczyna wchodzić komunikacja i jej rodzaje, czy sygnalizacje flarami, nie wspomne o diabelstwie zwanym komunikacją pomiędzy rangami dowódców, a do tego jeszcze biegający wokoło panowie od kabli i wmieszanie w to wszystko punktów dowodzenia, to robi sie chwilami niezły magiel, jak np w jednej bitwie ma sie jakieś 2 baterie dział z poza mapy "off map" i do tego jakieś plutony moździeżowe czy dział na mapie, to mozna dostac białej gorączki próbując zrozumieć jak oni się za soba komunikuja czy przekazuja sobie dowodzenia nad kontrola artylerii.

Jakby mało było wszystkiego, to cały szereg symboli pojedynczych jednostek oznaczających przeróżniste raporty, stały i chwilowe (brakuje tylko raportu "idę na kupę, bede strzelał za 15 min"). Ale dojde do tego wszystkiego, bo juz po prostu za daleko zaszedłem, żeby się zniechęcać. Tym bardziej, że mam do czynienia z produktem na prawde dobrze zrobionym, chyba pod każdym względem. Oczywiście jest masa krytycznych komentarzy ale wynikają one w 99% z głupoty graczy, dla których po prostu ta gra nie jest przeznaczona nawet jakby bardzo chcieli, po prostu brakuje im IQ, które jest znacznie niższe od AI gry. Więc o czym tu gadać, albo tym bardziej tłumaczyc coś takiemu delikwentowi.

A najlepsze w tym wszystkim jest to, że tam na prawdę nie ma błedów i gra jest dopracowana w najmniejszych detalach. Chyba najwięcej pracy włożyli w AI zachowania się jednostek. No ale to juz chyba 20ty DLC wyszedł.
Niby instrukcja obszerna, tutorial nieźle zrobiony, a wszystkiego nie da sie wyjaśnić, nawet na forum oficjalnym Graviteamu, najczęśniej są odpowiedzi zaczynające sie od słowa "prawdopodobnie", a twórcy jakby celowo zostawiają mała tajemnice poliszynela.

Czasami się zastanawiam, co za ludzie tam siedzą i robią przy tym projekcie (jakies zmodyfikowane androidy może, albo wyższe formy inteligencji pozaziemskiej). Albo po prostu ich wódka na nich tak działa.
Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:
https://www.facebook.com/Gryzalecane/
https://polskowybacz.wordpress.com/