Autor Wątek: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE  (Przeczytany 136 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Karma: +2/-0
[MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« dnia: Lipiec 01, 2018, 12:46:29 pm »
Cześć,
Idąc za ciosem, postanowiłem zbudować misję =OPS= Hammerstrike, będącą odpowiednikiem operacji =OPS= Arrowhead. Tym razem z gorących piasków Zatoki Perskiej przenosimy się w doskonale znane tereny Kaukazu, gdzie przywitani kapryśną pogodą, ponownie stoczymy walkę o sporne terytoria.



CHARAKTER MISJI
Misja ma charakter PVP. Zdecydowałem się na taki krok głównie ze względu na nieprzewidywalność taktyki przeciwnika. W dotychczasowych misjach PVE twórca misji doskonale wiedział, gdzie spodziewać się nieprzyjaciela. W misji PVP cel zawsze jest ten sam, jednak droga do niego prowadząca może być za każdym razem delikatnie inna. Im więcej osób weźmie udział w misji, a przez to zwiększy się różnorodność maszyn biorących w niej udział, tym bardziej zwiększy się losowość operacji.

GŁÓWNY CEL MISJI
W konflikcie biorą udział dwie strony: czerwoni oraz niebiescy. Posiadają oni swoje dobrze chronione bazy lotnicze oraz FARPY. Na mapie znajduje się wyraźnie zaznaczona linia frontu. Na jej obrzeżach stacjonują wrogie czołgi chronione przez jednostki AAA oraz SAM. Misję wygrywa drużyna, która najszybciej wyeliminuje wrogie czołgi.



DOSTĘPNE MASZYNY
W misji dostępne są praktycznie wszystkie nowoczesne maszyny bojowe. Ze względu na balas nie ma typowego podziału na jednostki NATO i Bloku Wschodniego, tak więc po stronie RED można znaleźć latającego M-2000C i analogicznie, po stronie BLUE, śmigłowiec Ka-50.

JTAC
Na terenach spornych działać może JTAC. Aby zaczął on swoje zadanie, musi zostać desantowany przez śmigłowiec Mi-8 we wskazanym w briefingu miejscu. Będzie on pomagał w zlokalizowaniu wrogich jednostek SAM, AAA oraz czołgów (dokładnie w tej kolejności). Oprócz laserowego podświetlania celu (kod lasera dla CZERWONYCH: 1588; kod lasera dla NIEBIESKICH: 1688), będzie on także zaznaczał aktualny cel przy pomocy dymu (strona RED atakuje niebieski dym, strona BLUE atakuje dym czerwony). Dzięki temu lepsze rozeznanie na polu bitwy będą miały samoloty korzystające z tzw. „dumb bombs”, a także śmigłowce.



ROLA ŚMIGŁOWCÓW
Śmigłowce startują ze swoich FARPów. Jest to miejsce, w którym Mi-8, dzięki zaimplementowanemu skryptowi CTLD, mogą podejmować żołnierzy [wyposażonych w karabiny maszynowe, wyrzutnie ziemia-powietrze typu IGŁA oraz zestawy RPG-16] oraz desantować ich w dowolnym miejscu na polu bitwy. Oprócz żołnierzy możliwy jest również transport pojazdów bojowych, a także bardziej zaawansowanych stanowisk obrony przeciwlotniczej (HAWK). Wymaga to jednak przetransportowania w określone miejsce kilku skrzyń z zaopatrzeniem (wysiłek może się jednak na dłuższą metę opłacać i zwiększyć przewagę powietrzną nad danym rejonem). Śmigłowce Ka-50 oraz SA342 mają za zadanie znaleźć oraz zniszczyć wrogie czołgi, a także osłaniać wykonujące misje transportowe Mi-8.

MISJE SEAD
W kilku miejscach na mapie znajdują się bardziej zaawansowane systemy obrony przeciwlotniczej. Warto je zatem wyeliminować wykonując misje SEAD.


Kilkanaście dni temu lataliśmy misję Arrowhead. W moim odczuciu wypadła interesująco. Mam nadzieję, iż przełożenie idei na mapę, którą wszyscy posiadają, pozwoli zgromadzić na serwerze jeszcze więcej osób.

Offline =OPS=Slider1709

  • L44
  • ***
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +1/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2018, 12:57:23 pm »
Misja bardzo fajna, już nawet w 8 osób walka była zacięta, a i kilka akcji też ciekawie rozegranych, np. sprowadzenie dwóch Miraży pod FARP i Wilka w Gazeli :024:. Z zastrzeżeń to tylko trzeba dostawić gdzieś na odludziu statyczne modele wszystkich maszyn dostępnych w misji co by uniknąć freeza przy ich pobieraniu.

Offline =OPS=padonis

  • Moderator
  • L55 Rheinmetall 120 mm
  • *****
  • Wiadomości: 265
  • Karma: +3/-0
  • otwieracz do konserw
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2018, 13:13:34 pm »
Może już tak można? Ostatnio jak stawialiśmy maszyny statyczne już na początku misji, to nie można było postawić serwera, bo zwieszka DCS była natychmiastowa.
Oficer polityczny Padi-Van.

Offline =OPS=Slider1709

  • L44
  • ***
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +1/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2018, 13:59:20 pm »
Na innych serwerach są statyczne maszyny, więc powinno się dać postawić bez problemu.

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2018, 15:24:37 pm »
Się robi, dzięki za feedback! Dodatkowo dorzucam do misji budynki do zbombardowania - to będzie finalny objective. Jeśli zdążę, dorzucę również kilka wydarzeń losowych, takich jak pojawienie się konwojów, albo statków. 

Offline zaratustra

  • =OPS= Leader / GG: 2250882
  • Administrator
  • Dzida laserowa
  • *****
  • Wiadomości: 2.050
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 09, 2018, 13:17:24 pm »
Zwracam uwagę na Su-27 będące `hot` po stronie red.

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 09, 2018, 13:27:38 pm »
Wprowadziłem do misji kolejne modyfikacje:

- samoloty Su-27 stoją COLD.
- ujednoliciłem jednostki, które śmigłowce mogą zrespawnować po obu stronach (balans rozgrywki)
- dodałem opcję budowania FOBów przez śmigłowce Mi-8. Warunkiem wybudowania FOBa jest przetransportowanie w ustalone miejsce 3 ładunków (FOB Crate Small - dostępne z menu CTLD\GROUND FORCES)
- zmieniłem warunek wygranej: teraz po zniszczeniu wrogich czołgów, oddziały specjalne wkraczają na teren nieprzyjaciela w poszukiwaniu kwatery dowodzenia. Po jej znalezieniu (kwatera respawnuje się w jednym z 5 losowych miejsc), JTAC oznacza ją dymem. Aby wygrać należy zbombardować wszystkie zabudowania.




Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 16, 2018, 17:25:27 pm »
Kolejny update. Oto changelog:

- zmniejszyłem czas oczekiwania na JTACa i zlokalizowanie kwatery głównej do 5 minut
- czołgi na linii frontu zostały podzielone na 4 grupy po 5 czołgów. Każda grupa respawnuje się w jednym z 4 losowo wybranych miejsc (samoloty AG będą miały więcej zabawy)
- zmieniłem pogodę na stabilniejszą
- dodałem F-15C po stronie RED

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 16, 2018, 18:33:36 pm »
I jeszcze jeden mały update, ale ważny:

- obrona czołgów też respawnuje się w jednej z 4 losowych konfiguracji (jednostki zostały te same, ale zmienia się losowo ich położenie)

LINK DO AKTUALNEJ WERSJI 3.0: https://drive.google.com/open?id=1g5BN_dQysu6NMB0VLtDGANedtyqL56ck

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 16, 2018, 20:37:18 pm »
Najnowsze wersje:

WERSJA DLA 4-8 GRACZY (rozstawiony JTAC, 10 czołgów do zniszczenia, reszta bez zmian): https://drive.google.com/open?id=1bjKgC-IEzGygD0uALt5pcizqd0ZkyA2Y

WERSJA DLA 6-12 GRACZY (tradycyjny Hammerstrike zgodny z briefingiem): https://drive.google.com/open?id=1Zd4LJmqgk7m0Ke-ks64q7bYmm14SsLH0

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 17, 2018, 12:01:51 pm »

Najnowsze wersje z poprawioną literówką (dzięki Yogi!):

WERSJA DLA 4-8 GRACZY (rozstawiony JTAC, 10 czołgów do zniszczenia, reszta bez zmian): https://drive.google.com/open?id=1i191gBF9whBStlY-rcgdx_1T01cwAUtW

WERSJA DLA 6-12 GRACZY (tradycyjny Hammerstrike zgodny z briefingiem): https://drive.google.com/open?id=1MH0n4zhrfTVeOotSrsWTnjcPa5jFhIk0