Autor Wątek: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE  (Przeczytany 348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Karma: +2/-0
[MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« dnia: Lipiec 01, 2018, 12:46:29 pm »
Cześć,
Idąc za ciosem, postanowiłem zbudować misję =OPS= Hammerstrike, będącą odpowiednikiem operacji =OPS= Arrowhead. Tym razem z gorących piasków Zatoki Perskiej przenosimy się w doskonale znane tereny Kaukazu, gdzie przywitani kapryśną pogodą, ponownie stoczymy walkę o sporne terytoria.



CHARAKTER MISJI
Misja ma charakter PVP. Zdecydowałem się na taki krok głównie ze względu na nieprzewidywalność taktyki przeciwnika. W dotychczasowych misjach PVE twórca misji doskonale wiedział, gdzie spodziewać się nieprzyjaciela. W misji PVP cel zawsze jest ten sam, jednak droga do niego prowadząca może być za każdym razem delikatnie inna. Im więcej osób weźmie udział w misji, a przez to zwiększy się różnorodność maszyn biorących w niej udział, tym bardziej zwiększy się losowość operacji.

GŁÓWNY CEL MISJI
W konflikcie biorą udział dwie strony: czerwoni oraz niebiescy. Posiadają oni swoje dobrze chronione bazy lotnicze oraz FARPY. Na mapie znajduje się wyraźnie zaznaczona linia frontu. Na jej obrzeżach stacjonują wrogie czołgi chronione przez jednostki AAA oraz SAM. Misję wygrywa drużyna, która najszybciej wyeliminuje wrogie czołgi.



DOSTĘPNE MASZYNY
W misji dostępne są praktycznie wszystkie nowoczesne maszyny bojowe. Ze względu na balas nie ma typowego podziału na jednostki NATO i Bloku Wschodniego, tak więc po stronie RED można znaleźć latającego M-2000C i analogicznie, po stronie BLUE, śmigłowiec Ka-50.

JTAC
Na terenach spornych działać może JTAC. Aby zaczął on swoje zadanie, musi zostać desantowany przez śmigłowiec Mi-8 we wskazanym w briefingu miejscu. Będzie on pomagał w zlokalizowaniu wrogich jednostek SAM, AAA oraz czołgów (dokładnie w tej kolejności). Oprócz laserowego podświetlania celu (kod lasera dla CZERWONYCH: 1588; kod lasera dla NIEBIESKICH: 1688), będzie on także zaznaczał aktualny cel przy pomocy dymu (strona RED atakuje niebieski dym, strona BLUE atakuje dym czerwony). Dzięki temu lepsze rozeznanie na polu bitwy będą miały samoloty korzystające z tzw. „dumb bombs”, a także śmigłowce.



ROLA ŚMIGŁOWCÓW
Śmigłowce startują ze swoich FARPów. Jest to miejsce, w którym Mi-8, dzięki zaimplementowanemu skryptowi CTLD, mogą podejmować żołnierzy [wyposażonych w karabiny maszynowe, wyrzutnie ziemia-powietrze typu IGŁA oraz zestawy RPG-16] oraz desantować ich w dowolnym miejscu na polu bitwy. Oprócz żołnierzy możliwy jest również transport pojazdów bojowych, a także bardziej zaawansowanych stanowisk obrony przeciwlotniczej (HAWK). Wymaga to jednak przetransportowania w określone miejsce kilku skrzyń z zaopatrzeniem (wysiłek może się jednak na dłuższą metę opłacać i zwiększyć przewagę powietrzną nad danym rejonem). Śmigłowce Ka-50 oraz SA342 mają za zadanie znaleźć oraz zniszczyć wrogie czołgi, a także osłaniać wykonujące misje transportowe Mi-8.

MISJE SEAD
W kilku miejscach na mapie znajdują się bardziej zaawansowane systemy obrony przeciwlotniczej. Warto je zatem wyeliminować wykonując misje SEAD.


Kilkanaście dni temu lataliśmy misję Arrowhead. W moim odczuciu wypadła interesująco. Mam nadzieję, iż przełożenie idei na mapę, którą wszyscy posiadają, pozwoli zgromadzić na serwerze jeszcze więcej osób.

Offline =OPS=Slider1709

  • L44
  • ***
  • Wiadomości: 53
  • Karma: +1/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2018, 12:57:23 pm »
Misja bardzo fajna, już nawet w 8 osób walka była zacięta, a i kilka akcji też ciekawie rozegranych, np. sprowadzenie dwóch Miraży pod FARP i Wilka w Gazeli :024:. Z zastrzeżeń to tylko trzeba dostawić gdzieś na odludziu statyczne modele wszystkich maszyn dostępnych w misji co by uniknąć freeza przy ich pobieraniu.

Offline =OPS=padonis

  • Moderator
  • L55 Rheinmetall 120 mm
  • *****
  • Wiadomości: 282
  • Karma: +4/-0
  • otwieracz do konserw
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2018, 13:13:34 pm »
Może już tak można? Ostatnio jak stawialiśmy maszyny statyczne już na początku misji, to nie można było postawić serwera, bo zwieszka DCS była natychmiastowa.
Oficer polityczny Padi-Van.

Offline =OPS=Slider1709

  • L44
  • ***
  • Wiadomości: 53
  • Karma: +1/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2018, 13:59:20 pm »
Na innych serwerach są statyczne maszyny, więc powinno się dać postawić bez problemu.

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2018, 15:24:37 pm »
Się robi, dzięki za feedback! Dodatkowo dorzucam do misji budynki do zbombardowania - to będzie finalny objective. Jeśli zdążę, dorzucę również kilka wydarzeń losowych, takich jak pojawienie się konwojów, albo statków. 

Offline zaratustra

  • =OPS= Leader / GG: 2250882
  • Administrator
  • Dzida laserowa
  • *****
  • Wiadomości: 2.072
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 09, 2018, 13:17:24 pm »
Zwracam uwagę na Su-27 będące `hot` po stronie red.

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 09, 2018, 13:27:38 pm »
Wprowadziłem do misji kolejne modyfikacje:

- samoloty Su-27 stoją COLD.
- ujednoliciłem jednostki, które śmigłowce mogą zrespawnować po obu stronach (balans rozgrywki)
- dodałem opcję budowania FOBów przez śmigłowce Mi-8. Warunkiem wybudowania FOBa jest przetransportowanie w ustalone miejsce 3 ładunków (FOB Crate Small - dostępne z menu CTLD\GROUND FORCES)
- zmieniłem warunek wygranej: teraz po zniszczeniu wrogich czołgów, oddziały specjalne wkraczają na teren nieprzyjaciela w poszukiwaniu kwatery dowodzenia. Po jej znalezieniu (kwatera respawnuje się w jednym z 5 losowych miejsc), JTAC oznacza ją dymem. Aby wygrać należy zbombardować wszystkie zabudowania.




Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 16, 2018, 17:25:27 pm »
Kolejny update. Oto changelog:

- zmniejszyłem czas oczekiwania na JTACa i zlokalizowanie kwatery głównej do 5 minut
- czołgi na linii frontu zostały podzielone na 4 grupy po 5 czołgów. Każda grupa respawnuje się w jednym z 4 losowo wybranych miejsc (samoloty AG będą miały więcej zabawy)
- zmieniłem pogodę na stabilniejszą
- dodałem F-15C po stronie RED

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 16, 2018, 18:33:36 pm »
I jeszcze jeden mały update, ale ważny:

- obrona czołgów też respawnuje się w jednej z 4 losowych konfiguracji (jednostki zostały te same, ale zmienia się losowo ich położenie)

LINK DO AKTUALNEJ WERSJI 3.0: https://drive.google.com/open?id=1g5BN_dQysu6NMB0VLtDGANedtyqL56ck

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 16, 2018, 20:37:18 pm »
Najnowsze wersje:

WERSJA DLA 4-8 GRACZY (rozstawiony JTAC, 10 czołgów do zniszczenia, reszta bez zmian): https://drive.google.com/open?id=1bjKgC-IEzGygD0uALt5pcizqd0ZkyA2Y

WERSJA DLA 6-12 GRACZY (tradycyjny Hammerstrike zgodny z briefingiem): https://drive.google.com/open?id=1Zd4LJmqgk7m0Ke-ks64q7bYmm14SsLH0

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 17, 2018, 12:01:51 pm »

Najnowsze wersje z poprawioną literówką (dzięki Yogi!):

WERSJA DLA 4-8 GRACZY (rozstawiony JTAC, 10 czołgów do zniszczenia, reszta bez zmian): https://drive.google.com/open?id=1i191gBF9whBStlY-rcgdx_1T01cwAUtW

WERSJA DLA 6-12 GRACZY (tradycyjny Hammerstrike zgodny z briefingiem): https://drive.google.com/open?id=1MH0n4zhrfTVeOotSrsWTnjcPa5jFhIk0

Offline White_wolf_pl

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Karma: +4/-0
  • =OPS= OLD POLISH SPIRIT
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 19, 2018, 08:06:33 am »
Moje uwagi.
Czołgi to dość prosty cel dla amunicji kierowanej, bardziej urozmaicić można korzystając z różnych rodzajów uzbrojenia.  Parę czołgów plus ciężarówki z których wypada  piechota z paroma iglami po zniszczeniu pierwszego czołgu.
Jakiś most lub mała fabryka do zniszczenia. 
Wersja full jest imho za długa,  Max powinna być zrobiona w 2 godziny.

"Bo jak zagnę na Ciebie parola to ..."  - =OPS=boski qrdl logos
"Ta rakieta leciała prosto !!!"-=OPS=Padonis

Offline =OPS=Barti

  • Krótka lufa
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Karma: +2/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 19, 2018, 08:55:53 am »
Moje uwagi.
Czołgi to dość prosty cel dla amunicji kierowanej, bardziej urozmaicić można korzystając z różnych rodzajów uzbrojenia.  Parę czołgów plus ciężarówki z których wypada  piechota z paroma iglami po zniszczeniu pierwszego czołgu.
Jakiś most lub mała fabryka do zniszczenia. 
Wersja full jest imho za długa,  Max powinna być zrobiona w 2 godziny.

Wolfi, dzięki za feedback! Wkleję tutaj to, co wrzuciłem zaraz po misji na forum gildii:

Cytuj
Dziękuję wszystkim obecnym, fajnie się latało - choć długo. Za długo. Każda ze stron miała do zniszczenia po 20 czołgów. Wydaje mi się, że gdyby loty typu Air-Ground wykonywało więcej maszyn niż jedna na stronę, cel zostałby zrealizowany o wiele szybciej. Niemniej, dzięki temu, że na serwerze było wczoraj nawet 12 osób, udało się zdebuggować misję i wyciągnąć wnioski z pewnych jej założeń. Z pewnością zmienię ilość czołgów, jakie trzeba zniszczyć, aby siły specjalne mogły wkroczyć poza linię frontu. Do tej pory, było ich 20, teraz będzie tylko 10. Kolejna rzecz - zmniejszę obronę przeciwlotniczą broniącą kwatery głównej. Ze śmigłowców dostawię UH-1H, a Mi-8 (z racji na jego główny rodzaj operacji - transport cargo) będzie standardowo dostępny nieuzbrojony (oprócz strzelców pokładowych). Aby zrekompensować mniejszą ilość czołgów na froncie i jeszcze bardziej urozmaicić misję, dodam do niej jakiś kolejny objective (atak na fabrykę, statki - zobaczymy co wymyślę).

Czyli jednym słowem, moje spostrzeżenia są bardzo podobne. Teraz wyjeżdżam na urlop, ale po powrocie zajmę się przebudowaniem misji. Do tego czasu, jeśli będziecie chcieli wrócić do Hammerstrike'a, zalecam latanie na wersji 4-8 graczy.

Salut!

Offline RAFEL

  • L44
  • ***
  • Wiadomości: 71
  • Karma: +0/-0
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 19, 2018, 09:38:02 am »
Gdyby były dodane statki, np jakis frachtowiec z lekka oslona, który po dotarciu w okreslone miejsce na wybrzeżu wyrzuciłby kilka jednostek byłaby to wielka szansa dla Viggena. Albo zamiast jednostek, np maly konwój, ktory po dotarciu w konkretne miejsce spawnuje np s300, oczywiscie nie na lini frontu ale tak aby pokryc troche obszar dzialania.
Ok mozna byloby to uznac za przesade ale statek moze miec dlugi dystans do przeplyniecia i czas od poczatku misji do ewentualnego uruchomienia s300 moglby byc np ponad dwie godziny.

Zgadzam sie z Wolfem ze potrzeba wiecej celow, teraz A10 zabiera 6 maverickow i ma w nosie "celowanie/szukanie" jtac wszystko wskaze. Jakies zgrupowanie piechoty na ktore nie warto zrzucac nic poza Mk82 byloby fajne.

Powiem szczerze ze misja przechodzi moje najśmielsze oczekiwania, kiedys bylem oredownikiem okresowego Eventu zrzeszajacego spolecznosc DCS w Polsce. Taka misja w wersji xxl bylaby swietna plus dedykowany serwer.

Świetna robota Barti!!!

Offline =OPS=padonis

  • Moderator
  • L55 Rheinmetall 120 mm
  • *****
  • Wiadomości: 282
  • Karma: +4/-0
  • otwieracz do konserw
Odp: [MISJA] =OPS= HAMMERSTRIKE
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 19, 2018, 12:53:56 pm »
Chcę tylko powiedzieć, że wszystko jest proste, gdy szturmowiec ma czas i dziurę powietrzną. Jak już mu siedzią myśliwce na dupie, to sparawa się bardzo zmienia. Samo dolecenie na miejsce już zaczyna być sukcesem. Zapytacie Yogi-ego, jak to było na ostatniej misji, zrezygnowałem z lotów A-10C, by dać mu więcej miejsca w powietrzu.  Trzeba pamietać, że lokaizacja dymem bardzo ułatwia odnajdywanie celów, ale i pomaga myśliwcom odszukać atakującego te cele. Co do piechoty, to pomysł dobry, jednak zniszczenie takiego celu w 100% zajmuje dużo czasu, nie wspominając już jak ludki pochowają się w lesie lub między domami. W tym przypadku zgrupowanie piechoty powinno znikać po rozwaleniu 70-80%.
Co do 6 Mavericków i JTAC wszystko pokaże i nie trzeba celować, to chyba nie jest tak, oczywiście lokalizacja celu jest łatwa ale celować trzeba, rakiety same nie znajdują celu, a przy takiej pogodzie zrzucanie bomb klastrowych nie zdaje egzaminu. Jeśli chodzi o bunkry, mosty czy budynki, to temat jest bardzo dobry, pozwala to bawić się bombami laserowymi, z GPS i standardowymi.
Z zasady szturmowce nie są wysyłane do niszczenia celów naziemnych, gdy mają duże zagrożenie ze strony wrogich myśliwców. Mogą wówczas szukać spokojnie celów. Tu działają reczej pod sporą presją, w dodatku RWR można sobie wsadzić wiadomo gdzie, bo po obu stronach są takie same maszyny. Dla mnie może być klasyczny JTAC, bez dymów, podświetleń laserem itp. , jednak teraz jego forma jest uśmiechem do M2000.

Na moim Kirasjerze nie ma JTAC-a, znalezienie celu jest dużo trudniejsze, chcę do Kirasjera dorzucić możliwość transportu  przez Mi-8 różnych gratów. Czy do tego trzeba jakiś skryptów?
Ostatnio czasowo tycio kuleje, ale w misji Saracen są wprowadzone statki zajmujące port, mam nadzieję, że uda mi sią ją niebawem dokończyć. W planie mam też modernizację misji Husaria, rozszerzenie jej o nowe zadania dla szturmowców i śmiglaków.  =OPS=Polonez to klasyka ale trzeba czegoś jeszcze, bo wyganiania rosną.

Panowie, jak wiecie też zrobiłem parę misji, lepszych, gorszych ale zrobiłem. Bardzo trudno jest zrównoważyć takie mieszane misje, zwłąszcza gdy samoloty latają nie w takich warunakch do jakich je stworzono. Zbudowanie ciekawej misji dla wszystkich samolotów i smiglaków, która jeszcze zmieści się w 2-3 godzinach jest jeszcze trudniejsze. Nigdy nie da się zadowlić wszystkich, a to za wiele celów, a to że za mało, a to że jeden chce latać tylko wysoko nad ziemią a inny tylko nisko, no i wieczne "czemu mogę tylko takie uzbrojenie a nie inne?". 

Wielki szacun dla Bartka, władował w misję dużo czasu i pracy. Znam to bardzo dobrze, godziny pracy, testowanie i użeranie się z błędami DCS-a. Do tego wprowadza skrypty, których ja nie znam jeszcze, a które urozmaicają grę. Robota nie ma końca, ciągle się coś poprawia, zmienia, a jak się już dokończy misję to trzeba zrobić nową , bo wszyscy czekają na coś nowego.  A marudzeniu nie ma końca.
Jeszcze raz dzieki Barti za świetną robotę.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2018, 13:48:39 pm wysłana przez =OPS=padonis »
Oficer polityczny Padi-Van.